Yüz yüze eğitim
Yüz yüze eğitimle alınması gereken alan/dal derslerien azsekiz kişilik grup oluştuğunda, millîeğitimmüdürlüklerince il veya ilçelerde belirlenen okul/kurumlarda verilir. Eğitime başlandıktan sonra öğrenci sayısındaki azalma eğitim-öğretimin devamına engel teşkil etmez. Milli eğitim müdürlükleri, öğrenci sayısındaki azalmaya bağlı olarak gerektiğinde farklıeğitimkurumlarındaki grupları birleştirerek eğitimin devametmesi konusundakimülkiamirlere teklifte bulunabilirler.
Stajçalışması
Uygulama dersi, işletmelerde beceri eğitimi olarak verilir. Ancak uygun işletme bulunmaması durumunda okul/kurum atölyelerinde uygulamalı olarak yapılabilir. Uygulamalıalan derslerinin eğitimini okulda gören öğrenciler, meslek liselerinde en az yapılması gereken süre kadarstajçalışması yapmak zorundadırlar. Becerieğitimini işletmelerde gören öğrenciler ile ustalık veya kalfalık belgesine sahip olanlarstajçalışmasından muaftır.
Devam-devamsızlık ve ilişik kesme
Öğrencilerin yüz yüze eğitime devam etmeleri zorunludur. Bir dersteki özürlü ve/veya özürsüz devamsızlığı o dersin dönem içindeki toplam ders saatinin 1/4’ünden fazla olanlar, dönempuanları ne olursa olsun o dersten başarısızsayılır.
Sigorta primi
Sosyal güvencesi olmayan öğrencilerin sigorta primleri, sözleşme hükümlerine göre işletmelerde beceri eğitimine başladıkları tarihten itibaren eğitimin sona ermesine kadar Bakanlıkça ödenir. Sigorta prim ödenekleri, yüz yüze eğitimin yapıldığı okul/kurumun bağlı bulunduğu genel müdürlükçe yüz yüze eğitimin yapıldığı okul/kurummüdürlüklerine gönderilir.
Öğrencinin Başarısının belirlenmesi
Öğrenci başarısının tespiti yüztampuan üzerinden değerlendirilir. Bir dersin yılsonu puanı, uzaktan eğitimkapsamındaki dersler için merkezisistemsınavından alınan puan, yüz yüze eğitimkapsamındaki dersler için ise o dersin yazılı, sözlü ve uygulamalısınavlarından alınan puanlar ile ödev ve projelerinden alınan puanların ilgilimevzuatı kapsamında birlikte değerlendirilmesisonucunda bulunan puandır. Bir dersten başarılısayılmak için, o dersin dönempuanının en az kırk beş olması gerekir. Puanlara göre başarı derecelerinin tespitinde aşağıdaki tablo esas alınır.
Derece Puan
Pekiyi 85-100
İyi 70-84
Orta 55-69
Geçer 45-54
Başarısız 0-44
— Ders çizelgelerinde yeralan;
a) Herhangi bir ortak dersi başaramayan öğrenci, bu dersi iki dönem daha alır. Bu iki dönem sonunda da başarısız olan öğrenci bu dersin kredisini alamaz. Mezuniyet kredisiniseçmeli derslerle tamamlar. Öğrenci başarısız olduğu ortak dersi tekraralabilir.
b) Herhangi birseçmeli dersi başaramayan öğrenci, o dersin kredisinialıncaya kadar o dersiseçebileceği gibi bir başka seçmeli dersi de alabilir.
Ders geçme
Ortak,alan ve seçmeli dersler ve kredileri, her dönembaşında öğrencilere uygun iletişimaraçlarıyla duyurulur. Bir dersten başarılısayılmak için, o dersin dönempuanının en az kırk beş olması gerekir.
Okul bitirme kredisi
Lise’de, programlara ve alanlara göre mezuniyet için gerekli olan alan, ortak ve seçmeli ders kredileri haftalık ders dağıtımçizelgelerinde gösterilir. Okul bitirmede gerekli olan ve ders dağıtımçizelgelerinde belirlenen toplamkredi, öğrencinin başardığı derslerin kredileri/haftalık ders saatleri toplanarak elde edilir.
Diploma notunun belirlenmesi
Diploma notu, öğretimsüresince alınan ve başarılı olunan derslerin ağırlıklı kredi notları toplamının, aynı derslerin haftalık ders saatleri toplamına bölünmesiyle elde edilir. Diploma notu belirlenirken, bölme işlemi virgülden sonra iki basamak yürütülür. Orta öğretim kurumları mezunu ile bir yüksek öğretim kurumundan ayrılarak veya mezun olarak Lise’ye kayıt olup mezun olan öğrencilerin diploma notları, kayıtta sundukları orta öğretimdiploma notu ile Lise’de öğrenimsüresince başardığı derslerden aldığı notların aritmetik ortalamasına göre hesaplanır. Diploma tarihi MADDE39 – (Değişik:RG-16/3/2009-27171) Diplomaların düzenlenmesine esas mezuniyet tarihi, öğrencinin mezun olmak için gereken şartları sağladığı sınavların sona erdiği tarihtir. Yüz yüze eğitimlerini merkezi sınav tarihleri öncesi veya sonrası tamamlayan öğrencilerin diplomalarının düzenlenmesine esas mezuniyet tarihi, mezuniyet şartlarını sağladığı tarih itibarıyla en son katıldığımerkezisistemsınavlarının sona erdiği tarihtir.